4 Aralık 2012 Salı

Orhan KEMAL- KÖTÜ YOL

   Neden daha önce hiç Orhan KEMAL okumadım diye kendime kıza kıza yazıyorum bu satırları... Aslında haklı sebeplerimde yok değil! Türk edebiyatının tüm klasiklerine dizi çeken bir toplumda yaşadığımızdan beni klasiklerden soğutmuşlardı. Ama Kötü Yol'la şeytanın bacağını kırdım galiba..:)
    Tarihimide attım:) Aralık ayımın ilk kitabı oldu.

    Arka Kapak;
    İnsanı hayali kahramanlara çevirmeden, zayıflıkları, güçsüzlükleri ile benimseyen ve olduğu gibi seven yazarların başında gelen Orhan KEMAL, edebiyatımızda sıradan insanın yaşam kavgasını en iyi anlatan yazarların başında gelir. İnsanın yitirdiği onurunu yeniden kazanışını anlatan Kötü Yol, maceralı kurgusu ile de okurların ilgisini çekecek romanların başında geliyor.

    Orhan KEMAL'in kitapları bir okurun hayatta rastlayabileceği o çok nadir hazineler arasında yer alır. Çok az yazar okurunun dünyasında onun kadar iz bırakır, okurunu onun kadar biçimlendirir. Orhan KEMAL umudu ve aydınlığı yeniden kazanmamız için yol gösterir bize. Edebiyatımızın en değerli ustalarından biri olan Orhan KEMAL'in kitaplarını yayımlamaktan onur duyuyoruz.

    226 sayfa boyunca iyi ki Erva KARATAŞ Kötü Yol'u tavsiye etmiş, iyi ki ben de onun sözünü dinleyerek okumuşum bu kitabı diye mutlu mesut bitirdim. Orhan KEMAL'in o kadar güzel bir anlatım dili var ki, ilk sayfadan son sayfaya kadar tempo hiç düşmüyor!
   Kitabın konusuna gelince küçük taşra kentinde yaşayan bir ailenin babalarının ani ölümünün üstüne iki çocuğuyla kala kalan annenin çamaşırcılık yaparak çocuklarına sahip çıkması ile başlıyor. Ne kadar taşrada da yaşasalar  evin kızı'nın hayali sinema artisti olmak. Abisi ve annesinin bunun mümkün olamıyacağını anlatsalar da kızın hayalleri uğruna düştüğü durumu, ailesine yaşattıklarını, hayatın ona sunduğu acımasızlıkları çok güzel bir dille anlatıyor Orhan KEMAL.
  Eğer benim gibi daha önce hiç Orhan KEMAL okumadıysanız koşa koşa, daha önce Orhan KEMAL okudum ama Kötü Yol'u okumadım diyorsanız en kısa zamanda alıp mutlaka okuyun! 

Erva'cımada bir kere daha teşekkür ederim.

4 yorum:

  1. Iste sana iyi bir okuyucu , tavsiyelerine guvenecegin bir tatli kisi daha :) Erva'nin okuma kalitesi cok yuksek.. annesinden, ailesinde geliyor bu ozelligi.. Ondan guzel tavsiyeler alacagiz buna eminim :))) cok mutlu oldum sevdigine.. Aslinda Ask-i memnu da okumaliymisiz biliyor musun ? Belki araya sikistirirsin :) optum seni tatlimcim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Lülü'cüm:) Daha önce niye okumadım diye çok kızdım kendime dediğin gibi Erva'nın sayesinde de geçde olsa okudum:) Aşk-ı Memnu da listemde:)Hedefim 2013 de Orhan KEMAL'in tüm kitaplarını okumak:)xoxo

      Sil
  2. okudum ben okudum orhan kemlın nerdeyse bır cok eserını okudum ve severım senın de sevmenı cok sevdım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmek ne demek bayıldım:)2013 de inşallah hemen hemen tüm eserlerini okumuş olucam:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...