7 Aralık 2012 Cuma

Güldal MUMCU- İÇİMDEN GEÇEN ZAMAN

  Hiç aklımda olmayan bir zaman da hiç aklımda olmayan bir kitabın beni bu kadar derinden etkileyebiceğini düşünmemiştim... Ameliyathane'ye gelen bir doktorumuzun elinde gördüm of off diyerek, üzülerek, sıkılarak okuyordu kitabı elime aldığımda neden üzüldüğünü tahmin etmek hiç zor değildi. Uğur MUMCU'nun eşi Güldal hanım yazmıştı İçimden Geçen Zaman'ı...
   Tarih atamadım neden derseniz doktorumuz ameliyat sonrası kitabı unuttu ve ben de o arada okuyup bitirdiğim için ama en yakın kitap alışverişim de alıp kütüphanemin en güzel yerine koyacağım. 
Kapağı bile hüzünlü :(


    Arka Kapak;
   Ev sakinleşince, ablamla birlikte camın önündeki bordo koltuklara oturduk. Sis ne zaman bastırmıştı bilmiyorum ama yoğundu ve şehir görünmüyordu. Sis bulutunun arkasındaki şehre bakarken, sanki sis bizi de içine alıyordu. O gece uyumadım. Şimdi neler konuştuğumuzu tam olarak anımsamıyorum. Öylece koltuklarda oturan halimiz ve camın dışındaki sis perdesi gözümün önüne geliyor. Bir de ara ara içeriye gidip çocukların odalarında dolaşırken peşimi bırakmayan bulut...
   Uğur'u sonsuzluğa uğurladığımız günün ertesinde kar her tarafı kaplamıştı. Beyaz bir sessizlik şehri sarmıştı sanki. Pencerenin önündeki bordo koltuğa oturdum. Şehrin karla kaplı sessizliğine baktım. Hayatımda yeni bir dönem başlıyordu.


 ''DÜŞÜNENLERİN ÖLDÜRÜLMEMESİ, ÖLDÜRÜLENLERİN HİÇ UNUTULMAMASI DİLEĞİYLE..'' başlıyor 'İçimden Geçen Zaman' :( 
24 Ocak 1993 günü korkaklar tarafından haince öldürülen Uğur MUMCU'nun eşi Güldal MUMCU kaleme almış ki okuduktan sonra niye daha önce yazmamış diyorsunuz. Eşi'nin öldürülmeden önceki saatleri, olay anını, sonrasını, cenazede yaşananları ve hukuki süreci, adaletin(!) nasıl işlediğini, dönen mide bulandırıcı olayları anlatıyor. Ben gözlerim dolu dolu okudum. Sonra Uğur MUMCU'nun çocukları Özge ve Özgür'ü düşündüm şimdi ne yapıyorlar, nasıllar diye...? Sonrada kendime söz verdim en kısa zaman da Ankara'ya gidip Uğur MUMCU'nun mezarını ziyaret edeceğim diye...

Söylenecek çok şey var ama insanın boğazı düğüm düğüm oluyor siz en iyisi mi bu kitabı alın ve mutlaka okuyun sonra da benim ne demek istediğimi anlıyacaksınız. :(

6 yorum:

  1. ankarada olup da hala mezarını ziyarete gitmedigim icin kendimden utanmış olabilirim an itibariyle!
    gülşahcım senin bu önerilerin hakkaten birer hazine gibi benim gözümde, her birini sadece hafızama degil, unutulmaması icin notlarımın arasına da kaydediyorum, zamanı gelince acar bakar, kitapsa gider alırım, bi fikirse kullanırım diye ^,^
    cok merak ettim şimdi bu kitabı da! elimde 2 tane henüz okunmamış kitap olmasına ragmen şiddetle bunu okuyasım var. önümüzdeki haftanın kıymetlisi şimdiden belli oldu bile:) teşekkürler bebek <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşum seni blogumda görmek beni inan çok mutlu etti ama kitabı okurken, postu hazırlarken ağladığım yetmezmiş gibi şimdi de senin yorumuna ağladım:( Blogum için böyle düşünmene çoook sevindim!!!2013 yılında Ankara seyahati planlıyorum üzülme belki beraber gideriz sonrada Deniz GEZMİŞ'i de ziyaret ederiz olmaz mı?:( Çok üzülüceksin ama iyi ki okudum diyeceksin!!!Bu samimi yorum için ben çok teşekkür ederim:)xoxo

      Sil
  2. Kitabı çıktığını gördüğümden beri merak ediyordum, sanırım yorumunuzdan sonra bir an önce almam gerektiğini anladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar; Kesinlikle almalısınız!Okuyuduktan sonra yorumlarınızı merak ediyorum?

      Sil
  3. ayyy ıcım bır tuhaf oldu nasıl oldugunu anlayabılıyrum :(( huzunlu kıtaplar benı mahveder ınanılmaz duygusalım ama ıcımden de al al al dıye sesler gecıyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Canım; Duygusalsan evet mahvolucağın bir kitap ama ben bu kitabın alınması konusunda Uğur MUMCU'ya vefa borcu diye düşünüyorum. O yüzden alıcağına eminim!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...