13 Aralık 2012 Perşembe

E L James- GRİNİN ELLİ TONU

   Bazı kitaplar vardır herkesi kasıp kavurur, önce dünyada basılma rekorları kırar, sonra ülkede ki insanlar orijinal dilinde okumaya başlayıp havasını atar, sonra bir yayın evi çıkar Türkçe'sini yayınlar ve ülkemizde kitabı sanki ücretsiz dağıtmış gibi 7 den 70 e herkesin elinde olur, her kafadan iyi yada kötü milyon tane yorum yapılırken ben sakin sakin uzaktan izlemeyi tercih ettim ama sonuçta ben de etten kemikten yaratılmış olduğumdan merakıma yenik düştüm dayanamadım ve okumaya başladım.
    Tarihimi de attım:)


    Arka Kapak;
  Romantik, özgürleştirici ve kesinlikle bağımlılık yaratıcı...
Bu roman dengenizi sarsacak, sizi ele geçirecek ve ebediyen sizinle kalacak.

  Edebiyat öğrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekası ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...

  Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğrayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çokuluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cüretkar ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Chiristian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.


   Evet gelelim 572 sayfa da kitapta ne anlatıldığına...
Ana'nın ev arkadaşının Grey'le yapacağı röportaja hastalığından dolayı katılamayacağından Ana'yı zorla göndermesiyle başlar olaylar. Ana Grey'le ilk karşılaşma anından başlayarak karşılıklı etkileşim halinde olurlar. Zavallı Ana o kadar saf ve masumane bir hoşlanma yaşarken karşısındakinin seks düşkünü, fantezi manyağı bir adam olduğunu bilmemektedir. Tabii Grey zamanla eteğindeki taşları dökmeye başlar ve bir ilişki yaşayacaklarsa imzalaması gereken anlaşmayı Ana'ya sunar! Ana deli gibi etkilendiği Grey'in ona sunduğu kabul edilmesi zor anlaşmayı imzalayıp, imzalamamayı düşünürken yaşadıklarını anlatıyor. Tabi alıştırma turları yapmaktanda geri kalmayarak ufak ufak seks fantezilerine de başlamıyor değiller! Grey'in neden bu kadar manyak eğilimleri olduğuda kitapta anlatılmıyor değil...

  Gelelim benim yorumuma..
Bir kere kesinlikle kitap satımında yaş sınırlaması olmalı. Çünkü lise'ye giden öğrencilerin okuduğunu düşünmek bile istemiyorum. Açıkcası beni çok fazla etkileyen bir kitapdan daha çok bazı seks sahneleri ve fantezileri midemi bulandırmadı desem yalan olur. Ama şu bir gerçek ki kitabı çok çok beğenmesemde sizi etkisi altına alıyor. Ben 572 sayfayı 3 günde bitirdim ve seri takıntısı olan bir ''kitap bağımlısı'' olarak da yazar'ın ikinci kitabı ''Karanlığın Elli Tonu''nun da siparişini verdim! 

İradenize hakim bir okursanız okumayın derim ama 'merakıma yenik düşerim' derseniz yapacak birşey yok...

13 yorum:

  1. enteresan bir sekilde okumak istiyorum.. Ne zaman bilmem ama sanirim bi sans verecegim.. Biraz cinsel degil icsel tarafina da bakabilirim belki.. Cunku okuma fikrine guvendigim bir kac kisi enteresan yorumlar yapti.. Acikcasi biraz da meraktayim ama okurken kesinlikle kitabimi saklamayacagim :)) heheheh

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben de saklama gereği duymadan sere serpe okudum:)Eğer değişik bir tür okuyum, vaktimde var diyorsan okumalısın işin psikolojik kısmıda var sonuçta!:)

      Sil
  2. isteksiz aldım kitabı. Elim kitapçıdaki rafa uzanmıştı yerine koyamadım nedense. Ve okumaya başlayınca bırakamadım okumayı.

    okunmalı okutulmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Cihan; Seri'nin diğer kitaplarını da okudun mu peki?Merak ettim:)

      Sil
  3. Bu kitabin yorumunu senden de okumak hosuma gitti. Ben de bir gun alicam sanirim meraktan : ) Cekilis haberini paylastim bu arada, alisveris postumda : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim güzel yorumun, cekilişime ve bloguma verdiğin destekten dolayı çok teşekkür ederim!Çok tatlısın:) Bir gün bu kitabı okursan yorumlarını merakla bekliyorum?

      Sil
    2. Istanbuldayken gordum, babam almis okuyordu, o bitirsin ben de okurum bir dahaki gidisimde sanirim : ) Anna Karenina postunu da bekliycem, ben yogunluktan goremezsem, sen haber verirsin. Cem yilmazi ben de en son uni zamani seyretmistim sahnede, bunca yil sonra sinemada da ayni keyfi aldim, yine 3 saate yakin guldum, gozlerimden bolca yas geldi, yanak kaslarim agridi, buyuk ekran ve topluluk psikolojisi ile daha bir zevkli sanki, ama dvd sini ben de alicam kesin : ) Anna ninkini de alicam hatta.

      Sil
  4. Merhaba, bu yazıyı ne zaman yazacaksın diye bekliyordum :) çünkü hatırlıyorum daha ben ilk okumaya başladığımda Twitter'dan uzun uzun konuşmuştuk. Kitap ilk çıktığında koştur koştur (başka işim yokmuş gibi) gittim aldım üçünü birden. Sonra ilk kitaba başladığımda bir pişmanlık sardı beni, neden hepsini birden aldım diye. Çünkü 1.nin dili o kadar basit, o kadar yavan gelmişti ki. Sonra elimde 2.kitap da var diye, araya kitap sokmak istemeyerek 2.ye başladım, çünkü kendimi biliyorum başka bir şey okusam geri dönmeyebilirim. 2.kitap dönüm noktam oldu diyebilirim :) 2.kitaba ilk başladığım gece sabahlamayı göze alarak yanlış hatırlamıyorsam 200.sayfaya falan gelmiştim. Sonra 3.de aynı hızı takip etti. Favorimi sorarsan 2. kitap derim. Hatta 2>1>3 diyebilirim, ya da 2>3>1 kararsızım :) Şimdiyse Fifty Shades serisine yeni başlayanlara imrenerek bakıyorum. Ne güzel daha başlamamışlar seriye ve okuyacak 3 kitapları var. Kötü dilbilgisine ve kendini onlarca defa tekrarlarlayan anlatımına rağmen bu kitapta çok garip, bağımlılık yapan bir şey var. Okuyun derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım seni blogumda görmek beni çok mutlu etti inan:)Evet twitterda ki yazışmalarımızı hatırladım!Yorumumda da yazdığım gibi ben o kadar farklı yorumu duyup kendi yorumumu çıkarmak için okudum. Ben henüz 1. kitabı bitirdim ama senin bu yorumundan sonra 2. ve 3.'ye hemen başlama isteği duydum:)Kötü değil ama garip bir kitap, insanı resmen büyülüyor bırakamıyorsun:) En kısa zaman da seriyi tamamlayıp, blogum da yazıp seninlede paylaşıcam tatlım:)xoxo

      Sil
  5. ya ınanırmısın ılk okudugumda ne bu ya teyzenın benden fazla hayal gucu varmıs dedım sonra dedım kı benım kı bukadar ateslı ve sapkın olmasıda yazdıgım sey bunun ıle alısverıskolık arasında sıkısmıs ıstemsız sekılde ...y ok bu adam bana denk gelse yapacagımı bılırım ablamların tekduze hayatlarını surduren komsularının bu kıtapla renk gelen hayatlarını dusununce ne yaptıklarını tahmın bıle edemıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman da aman kimler gelmiş bloguma hoşgelmiş:)Bu yoruma çok güldüm Grace hatta şu satırları yazarken bile yüzümde koca bir gülümseme var:)Ablanların komşularını ben bile tahmin etmek istemiyorum!Zavallı eşleri diyebilirim anca:)E.L.JAMES hangi kafa ile bu kitabı yazmış ben de onu merak ediyorum?

      Sil
    2. hosbuldum canım :) bılmem ama gece bır saatten sonra gülsenın murat dalkılıca verdıgı sarkıyı yaptıgı zamana tekabul eder:)

      Sil
  6. lise öğrencisiyim ve merak ediyorum birşey olmaz :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...